close

515919.jpg

 

 

 

靈王今天要推薦的音樂賞析,是梅花問路在2020暖同里中秋晚會,演唱的花木蘭主題曲《Reflection》與《自己》中英版本,以下還有中英版的歌詞!

 

演唱者:梅花問路

 

 

《Reflection/自己 》

 

仔細的 看著波光中清晰的倒影

是另一個自己 它屬於 我最真實的表情

不願意 生活中掩飾真心敷衍了

愛我的人的眼睛

我 心中的自己 每一秒 都願意

為愛放手去追尋 用心去珍惜

 

I am now

In a world where I

Have to hide my heart

And what I believe in

But somehow

I will show the world

What's inside my heart

And be loved for who I am

 

Who is that girl I see

Staring straight back at me?

Why is my reflection

Someone I don't know?

 

我心中的自己 每一秒 都願意

為愛放手去追尋 用心去珍惜

 

There's a heart that must be

Free to fly

That burns with a need to know

The reason why

 

我心中的自己 每一秒 都願意

活得越來越像我愛的自己

 

I won't pretend that I'm

Someone else for all time

When will my reflection show

Who I am inside

 

為愛放手去追尋 用心去珍惜

arrow
arrow
    全站熱搜

    靈王問路 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()